1. 20 лютого ц.р. Прем’єр-міністр Малайзії Наджиб Тун Разак заявив, що у четвертому кварталі 2012 року малайзійська економіка зросла на 6,4 відсотки, що є найкращим показником за останні 2 роки.
За даними Центрального банку Малайзії у 2012 році темпи економічного росту Малайзії досягли 5,6 відсотки. За оголошеними на початку 2012 року прогнозами цей показник мав скласти 5,0 відсотків.
Зростання у четвертому кварталі 2012 року було забезпечено, в основному, за рахунок стійкого підвищення внутрішнього попиту та внутрішнього інвестування. Як зазначається у доповіді Центрабанку, внутрішнє споживання значно компенсувало скорочення експорту малайзійської продукції до європейського регіону.
При цьому, протягом 2012 року, незважаючи на світову кризу, малайзійський експорт до США збільшився на 5,4 відсотки у порівнянні з 2011 роком та склав 24,3 млрд. дол. США.
За прогнозами Центрального банку темпи росту Малайзії у 2013 році складуть 4,5 – 5,5 відсотки.
На думку сінгапурських аналітиків, зростання економіки Малайзії як у 4, так і в 3 кварталах 2012 року було значно стимульовано фіскальною та економічною політикою Уряду з метою одержання додаткових електоральних дивідендів в очікуванні чергових парламентських виборів, які мають відбутись у першій половині 2013 року.
2. Малайзія та Сінгапур домовилися про будівництво високошвидкісної залізничної магістралі (ВЗМ), що з'єднуватиме дві країни. На думку аналітиків та основних компаній інфраструктурної галузі Малайзії, ефект від реалізації зазначеного проекту відчують різні сектори економіки.
Побудова ВЗМ, яку заплановано ввести в експлуатацію до 2020 року, дозволить скоротити час подорожі з Сінгапуру до столиці Малайзії до 90 хвилин (зараз - п'ять годин). За оцінками експертів, в залежності від довжини колії (за проектом - 310-350км), його вартість становитиме 7-10 млдр. дол. США, включаючи витрати на придбання земельних ділянок.
Малайзійські компанії, що мають значний досвід у залізничному будівництві, зокрема «MMC-Gamuda LTD», «YTL Corp Bhd» і «IJM Corp Bhd» розраховують на участь в цьому масштабному проекті.
Окрім поліпшення сполучення між двома країнами, очікується значний вплив проекту на загальний розвиток інфраструктури Малайзії. Адже, високошвидкісне залізничне сполучення з Сінгапуром позитивно позначиться на ринку нерухомості Малайзії та сприятиме зменшенню розриву цін між Сінгапуром та Малайзією у цій сфері.
Крім того, малайзійські компанії-забудовники зі значним земельним фондом в штаті Джохор і в престижних місцях столичної долини Кланг, зокрема, «SP Setia Bhd», «KLCC Property Holdings Bhd», «UEM Land Holdings Bhd» та «Dijaya Corp Bhd» планують отримати значні прибутки від продажу земельних ділянок, необхідних для прокладання високошвидкісної колії.
Іншою стороною, що виграє від реалізації проекту ВЗМ є компанія «Genting Malaysia Bhd», у зв’язку із збільшенням числа відвідувачів казино за рахунок громадян Сінгапуру.
Разом з тим, найбільші авіаперевізники Малайзії, такі як «AirAsia Bhd», «FireFly Bhd», можуть постраждати від реалізації проекту ВЗМ, оскільки на сьогодні близько 12% від загального пасажиропотоку Малайзії становлять пасажири з Сінгапуру. Відповідно, за попередніми підрахунками, близько 60-70% з них нададуть перевагу подорожі ВЗМ, а не літаком.