1. Останнім часом відмічається певне загострення прикордонних малайзійсько-філіппінських відносин, пов’язане із ситуацією на сході малайзійського штату Сабах.
Сабахське містечко Лахад Дату вже декілька тижнів утримується членами невизнаної Королівської армії Сулу, які в такий спосіб намагаються довести історичне та юридичне право султана Сулу (о. Сулу - автономний край на півдні Філіппін) на території навколо Лахад Дату. За інформацією ЗМІ в Лахад Дату знаходиться від 100 до 200 бойовиків Королівської армії Сулу.
Історія питання має давні історичні коріння – ще у 1658 році Султан Брунею уступив територію Сабаху Султанату Сулу, який на сьогодні є частиною Філіппін. У 1878 році була укладена Угода між Султанатом Сулу і британською компанією Північного Борнео, відповідно до якої Сабах був переданий в оренду європейцям на безстроковий період. До теперішнього часу, на виконання цієї Угоди, Уряд Малайзії щорічно платить Філіппінам символічну суму, еквівалентну 1500 дол. США. При цьому прибічники Султану Сулу інтерпретують цю Угоду, як документ оренди, дію якого можна скасувати у будь-який час. При цьому Уряд Малайзії вважає, що Угода являє собою домовленість на постійну передачу території, багатої на природні ресурси, передусім нафту та газ.
На цей час уряди Малайзії та Філіппін намагаються врегулювати зазначений інцидент дуже обережно. Оскільки, лише в минулому році, за посередництва Куала-Лумпуру, було укладене перемир’я між Урядом Філіппін та Ісламським визвольним фронтом Моро, який базується на півдні Філіппін і жодна з сторін не бажає зруйнувати це крихке перемир’я.
На минулому тижні Малайзійські сили безпеки оточили Лахад Дата з суходолу то моря і визначили 26 лютого, як останню дату, коли повстанці можуть скласти зброю та без перешкод повернутись до Філіппін. Водночас, представники Королівської армії Сулу категорично відмовились покидати містечко.
Намагаючись уникнути силового розв’язання конфлікту, Президент Філіппін Беніньо Акіно 26 лютого звернувся до Королівської армії Сулу з закликом покласти край окупації Лахад Дата. Попередньо, 24 лютого Уряд Філіппін відправив до Сабаху військовий корабель з метою забезпечити повернення членів армії Сулу до Філіппін. Тим не менш, Королівська армія Сулу відмовилась від такого шляху відходу.
Станом на кінець дня 28 лютого, жодних змін у ситуації навколо Лахад Дата не відбулось, водночас за інформацією ЗМІ навколо окупованого містечка продовжується нарощування присутності малайзійських збройних сил та сил безпеки.
При цьому необхідно зазначити, що на думку низки міжнародних аналітиків, час для висування історичних претензій на територію Лахад Дата недарма припав на період передвиборчої парламентської компанії в Малайзії.
2. Малайзія оголошена місцем проведення Глобального саміту жінок, у якому в період з 6 по 8 червня 2013 року візьмуть участь понад 1000 делегаток з 70 країн світу. Темою зазначеного саміту, який проводитиметься під патронатом дружини Прем’єр-міністра Малайзії Р.Мансор, обрано гасло: “Жінки: створення нових економік”. У заході візьмуть участь керівники низки глобальних корпорацій, урядів, а також лідери громадського суспільства з усього світу.
На думку організаторів, саміт сприятиму популяризації Малайзії як привабливого місця для ведення ділової активності, а також просуванню позицій цієї країни на світовому ринку туристичних послуг.
Організатори заходу зазначили, що Малайзія обрана місцем проведення саміту як країна, що демонструє високі темпи зростання економіки (близько 6 відсотків на 2012 рік), а також через норму національного законодавства щодо 30-відсоткової присутності жінок у складі ради директорів корпорацій.
3. За інформацією Міністерства міжнародної торгівлі та розвитку промисловості Малайзії, ввізне мито на імпорт автомобілів японського виробництва буде зменшено до 0% до 2016 року. Разом з тим, зниження митних ставок відбуватиметься поступово – до 15% протягом 2013 року, до 10% протягом 2014 року та до 5% протягом 2015 року.
На думку експертів ринку, рівень та темпи розвитку малайзійської автомобілебудівної промисловості протягом останніх років є досить високими. У цьому зв’язку, плани Уряду Малайзії свідчать про тенденцію до зменшення застосовування механізмів державного захисту зазначеної галузі від імпортної автомобільної продукції.