1. 12 березня 2013р. Малайзія та Об’єднані Арабські Емірати уклали дві комерційні угоди, які передбачають планований обсяг еміратських інвестицій у малайзійську економіку на суму близько 13 млрд. дол. США. Зазначені угоди були підписані у ході одноденного візиту до Малайзії Спадкоємного принца Абу-Дабі, заступника Верховного головнокомандувача Збройних Сил ОАЕ шейха Мухаммеда бін Заїда Аль Нагаяна.
Одна з угод, обсягом близько 7 млрд. дол. США, передбачає створення спільного підприємства між малайзійською компанією “Стратегічний нафтовий термінал” та Урядом ОАЕ. СП опікуватиметься спорудженням та експлуатацією стратегічного нафтосховища потужністю у 60 млн. барелів (площею 404 гектара) для потреб ОАЕ у м.Танжунг, штат Джохор.
Іншою угодою, обсягом близько 6 млрд. дол. США, засновується стратегічне партнерство між Урядом Малайзії та державним інвестиційним фондом Абу-Дабі “Аабар” щодо розвитку інфраструктури нового фінансового та ділового центру ім. Тун Разака у м.Куала-Лумпур площею 28,33 гектара. Згідно із зазначеним проектом, сумарна вартість якого становить близько 9 млрд. дол. США, на згаданій території розмістяться понад 100 штаб-квартир міжнародних ТНК. Проект розрахований на 15 років (розпочатий у липні 2012 року).
На думку Уряду Малайзії, у результаті реалізації зазначених стратегічних проектів за участі капітальних еміратських інвестицій буде створено понад 500 тис. робочих місць для малайзійських громадян. Як зазначив Прем’єр-міністр Малайзії, проекти відповідного рівня нададуть можливість Уряду цієї країни виконати державну програму щодо набуття Малайзією статусу розвинутої країни до 2020 року.
2. Малайзійська національна нафтогазова компанії “Петронас” планує підписати контракт з японською провідною корпорацією “JGC Corp” щодо будівництва нового (9-го за рахунком) заводу LNG-комплексу в м.Бінтулу, штат Саравак (малайзійська частина о.Борнео). Вартість контракту становитиме близько 2 млрд. дол. США.
У відповідному тендері, проведеному компанією “Петронас” у 2012 році, конкурентом японської “JGC Corp”, виступала італійсько-японська група підприємств на чолі з “Chiyoda Corp” та “Saipem S.p.A”.
Будівництво заводу посилить існуючі потужності LNG-комплексу в Бінтулу на 3,6 млн. тонн/рік. Таким чином, це підприємство стане найбільшим у світі за обсягом виробництва LNG – 27,6 млн. тонн/рік.
На думку аналітиків ринку, цей проект суттєво підвищить активи компанії “Петронас” та вплине на зростання галузі виробництва LNG в регіоні в цілому. Запуск нового заводу в Бінтулу заплановано на четвертий квартал 2015 року.
3. Відповідно до даних Малайзійської ради з питань пальмової олії (MPOB) національні запаси пальмової олії цієї країни досягли в лютому поточного року найнижчих за 6 місяців показників – 2,4 млн. тонн. У цьому зв’язку, експерти ринку стверджують, що критичною межею для початку зростання ціни на сировину має стати зменшення національних запасів пальмової олії Малайзії до рівня 2 млн. тонн.
Не зважаючи на 7,7% зростання ціни на пальмову олію протягом лютого 2013р. у порівнянні з січнем ц.р., цей показних на 23,1% менший за минулорічний. Прогнозована середня ціна на пальмову олію-сирець на 2013 рік становить 946 дол. США/метр. тонну, а на 2014 рік – 1000 дол. США/метр. тонну. Разом з тим, ці показники можуть бути переглянуті в сторону підвищення, у разі запровадження нових регуляторних заходів Урядом Малайзії щодо виробництва біодизеля та рослинних олій.
На думку аналітиків, міжнародними факторами, що сприятимуть зростанню цінових показників на пальмову олію-сирець ближчим часом можуть стати наступні. Уряд США планує запровадити податкові пільги у сфері виробництва біодизеля протягом 2013р. (цей вид промисловості використовує пальмову олію у якості базової сировини). Крім того очікується загальне підвищення попиту на харчові олії на внутрішньому ринку цієї країни. Іншими потенційними каталізаторами зростання ціни на пальмову олію є плани Уряду Індонезії збільшити субсидування виробництва біодизеля в цій країні, а також прогнозоване зменшення експорту сировини з Малайзії в другій половині поточного року. Експерти також не виключають ймовірності зменшення імпорту сировини Китаєм. Разом з тим, темпи виробництва біодизеля в країнах Європейського Союзу можуть збільшити попит на пальмову олію в цьому регіоні. Водночас, відносно низькі ціни на пальмову, у порівнянні з вартістю соєвої та рапсової олій будуть також чинником, що продовжуватиме підтримувати попит на задовільному рівні.